søndag 9. januar 2011

Styrkeøkt i mine Vibram Five Fingers

I dag, 8. januar, ble det ny styrketrening, i mine nye sko istedetfor i sokkelesten. Det kan anbefales! Føltes mye mer stabilt, og jeg hadde bedre grep på gulvet, samtidig som jeg er nærme bakken, uten å være skilt fra bakken av tykk såle og mye polstring som i mange andre sko.

Styrketrening:

Kjørte 3 sett på øvelsene igjen, pga dårlig tid. Blir 5*5 igjen fra og med mandag.

Knebøy - 100 kg, 3*5 repetisjoner
- Tok 100 kg igjen, siden det var så tungt sist og det har gått noen dager der jeg bare har slappet av. Det gikk en del lettere enn sist, og jeg ser fram til veien videre som starter med 102,5 kg på mandag.

Skulderpress m/ stang - 45 kg, 3*5 repetisjoner
- Føltes bra

Markløft - 75 kg, 1*5 repetisjoner
- Fokuserte veldig på teknikk, og å komme i dypere utgangsposisjon, i oppvarmingssetene. Kjentes bra å løfte.

Chins - kroppsvekt, 3 sett på henholdsvis 2, 2 og 1 repetisjon
- Veldig fint å øke

Rollouts fra knær - 3*5 repetisjoner
- Kommer ikke i helt ustrakt posisjon, men jobber mot det, før jeg etterhvert kan ta stående.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar