tirsdag 18. januar 2011

Første BJJ-trening i år!

Og første BJJ-trening på lenge... Utrolig slitsomt, da det var veldig mye sparring. Ikke vært så utmatta på lenge, men gøy var det.

Kjenner jeg blir litt for lat til tider, spesielt når jeg blir sliten. Jeg er for passiv, og går etter veldig få passeringer og submissionforsøk. I tillegg er innsatsen for lov når det scrambles, og jeg endte opp i best posisjon i bare to scramblinger eller noe i dag. Mye av dette er dog ting som blir bedre når kondisjonen øker, og jeg blir mer vant til grapplinga. Ellers er jeg altfor lite teknisk.

Av bedre ting, så fikk jeg inn et par submissions og blant annet en sweep fra mount. Hvis jeg timer ting riktig, med eksplosiv utførelse, og får brukt tyngden min, så er det en del jeg kan få til. Det som gjelder framover blir å kunne holde på eksplosiviteten mye lenger, og utvikle meg teknisk. Der er det veldig mye å gå på. Gleder meg til neste økt!

1 kommentar: