torsdag 4. november 2010

Litt styrketrening

Mandagen kjørte jeg gjennom en liten økt med Captains of Crush-grippers. Det var lenge siden sist, så jeg kjente det var veldig tungt. Var svakere enn forrige økt med dem, så det må jeg få til regelmessig. 2-3 ganger hver uke framover.

I dag ble det en kort styrketrening hjemme.

3X20 Pushups på ball
3X12 Hamstring in & outs på ball
3X10 Back extensions med 5 kg medisinball
3x10 Russian twists med 5 kg medisinball
1 X Planken


Når jeg tar pushups på stabilityballen har jeg hatt leggene oppå, og greier nå å ta 20 repetisjoner tre ganger. Neste gang blir jeg å kun ha vrista på ballen, det gjør det nok tyngre, så jeg får et bedre utbytte styrkemessig.

Ellers droppa jeg noe mer beintrening enn hamstrings, for jeg har i morgen planlagt en ny økt med runder på 5 minutter, som innebærer mye beintrening. Lørdag eller søndag skal jeg innom et lite styrkerom jeg har tilgang til i nærheten, som også har en boksesekk hengende. Så da blir det nok noen runder med Bas Rutten Boxing Workout, i tillegg til teknikktrening i ihvertfall knebøy og markløft. Planen er å inkorporere tung styrketrening hver uke før utgangen av året, så da må jeg ha et bedre teknisk grunnlag i øvelsene enn jeg har per dags dato. Noen tips?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar