tirsdag 9. november 2010

Mer trening, men lite BJJ

Fredag 5. november:

Et par runder med Bas Rutten Boxing Tape til oppvarming.

Resten av den korte økta bestod av to tabata-intervaller.
Den første bestod av annenhver gang med 20 sekunder spurting på stedet og 20 sekunder med pushups på knær. Den andre runden var burpees.


Lørdag 6. november:

Kjørte 5 min * 3, som jeg har gjort et par ganger før.

1. minutt - Knebøy med sekken på skulderen - tre repetisjoner med sekken på den ene skulderen, så løfter jeg den over hodet med strake armer og legger den på den andre skulderen, før jeg tar tre nye reps, og fortsetter sånn.

2. minutt - Legger sekken på gulvet, løfter den opp til en skulder, legger den på gulvet, opp på den andre skulderen osv

3. minutt - Jumping jacks

4. minutt - Ground and pound, veksla stort sett mellom mount og knee-ride

5. minutt - Burpees/squat-thrusts


Søndag 7. november:

Etter en kort oppvarming kjørte jeg fem runder med Bas Ruttens Boxing Tape, skyggeboksing. Det er forresten 3 minuttersrunder. Jeg kjørte med så eksplosive kombinasjoner jeg fikk til, og hver pause ble innleda med 10 spensthopp.

Etter dette kjørte jeg en finisher med tabataintervall, ved å løfte boksesekken fra gulvet til en skulder, så la den touche gulvet, så opp på den andre skulderen, osv.


Så er det litt tett med innleveringer på universitetet og jobb og andre ting, så jeg prioriterer heller effektive treningsøkter hjemme, framfor annen trening som tar mye lenger tid, og med relativt lang reisevei. Hovedfokuset for meg nå er også å komme i bedre form, og jeg kan med glede meddele at jeg kjenner meg litt sprekere enn for noen uker siden =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar