mandag 15. november 2010

Styrketrening

I dag fikk jeg endelig kjørt gjennom en økt med styrketrening. Jeg varma opp ved å hoppe litt tau og slå litt på boksesekk.

Knebøy, 40kg, 5*5
- Ikke kjørt så mye knebøy, så starta relativt lett for å få inn teknikk og forebygge skader. Det gikk forholdsvis greit, og jeg går opp til 50 kg neste gang.

Benkpress, 60kg, 5*5
- Det gikk greit, kunne godt løfta en del mer. 65 kg neste gang.

Markløft, 30 kg, 3*5
- Første gangen min med markløft, derav lette vekter, for å prøve å få inn litt teknikk. Det var dog veldig lett, så vanskelig å si om teknikken gikk greit eller ikke. Går opp til 40 kg neste gang, og må studere flere videoer angående teknikk.

Inverted rows, kroppsvekt, 3*7
- Gikk ganske greit, siste settet ble veldig tungt. Men benken jeg hadde beina på var ganske ustabil og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal opp i vekt, så tror jeg skal snuse en del på stående stangroing, og prøve å få inn riktig teknikk der. Kommer til å starte lett, tror 20 kg er fornuftig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar