onsdag 24. november 2010

Stronglifts 5*5

Nå kommer jeg til å følge Stronglifts 5*5 i styrketreninga. Det er et program med økt A og økt B, som kjøres annenhver gang man trener styrke, og med minst 48 timer mellom hver styrkeøkt. Økt A består av knebøy, benkpress og roing (jeg tar foroverbøyd stangroing), økt B består av knebøy, militærpress og markløft. I tillegg så legger jeg til en ekstra brystøvelse til økt A og en ekstra ryggøvelse til økt B, så øktene mine kommer til å se sånn ut:

Økt A:
Knebøy, 5*5 reps
Benkpress, 5*5 reps
Stangroing, 5*5 reps
Dips, 5 sett med det antallet jeg klarer / pushups med klapp, 5 sett med det antallet jeg klarer

Økt B:
Knebøy, 5*5 reps
Militærpress, 5*5 reps
Markløft, 1*5 reps
Pullups, 5 sett med det antallet jeg klarer


Og i går gjennomførte jeg økt A, rett på treningsrommet etter en 9 timers arbeidsdag.

Tirsdag 23. november
Knebøy, 60 kg, 5*5 reps
- Gikk ganske greit, og skal øke med 5 kg for hver gang, siden det blir knebøy to ganger i uka.

Benkpress, 75 kg, 3*5 reps og 2*4 reps
- Følte meg bra etter knebøyen og kjente jeg hadde mer å gå på etter sist gang jeg kjørte benk, så jeg slo til med en 10 kg's økning. Det var tungt, men føltes veldig bra etterpå, 80 kg neste gang.

Stangroing, 30 kg, 5*5 reps
- Andre gangen jeg har tatt øvelsen, men det kjentes veldig greit.

Dips, kroppsvekt, 3*3 reps
- Tok bare 3 sett, og fikk til 3 reps på alle. 5*4 reps er målet neste gang det blir dips. Neste gang jeg kjører økt A skal jeg ta pushups med klapp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar