torsdag 17. februar 2011

Svømming og styrke

I dag har jeg både svømt og trent styrke. En bra dag treningsmessig det, altså! Tok også noen runder på boksesekk i går kveld.

Onsdag 16. februar


Varma opp med to rolige 3-minuttersrunder på sekk, før jeg gikk over til å trene litt slagteknikk. Ble en del jabs, cross og jab-cross, i tillegg til litt hooks og 3-point kombinasjoner. Avslutta med tre runder med Bas Rutten sin boxing tape, der jeg dro 10 spensthopp i mellom rundene.

Torsdag 17. februar


Etter å ha vært på Universitetet i dag, dro jeg og kjæresten min for å svømme. Jeg svømte 1 000 meter på ca 36 minutter, så under 1 minutt per lengde i bassenget.

Tok en tur på kvelden for å trene styrke:

Benkpress - 60kg*5, 70kg*5, 80kg*5, 82,5kg*5
- Kom meg ikke videre siden sist, men får prøve igjen neste gang.

Stangroing - 40kg*5, 50kg*5, 52,5kg*5, 55kg*5, 57,5kg*5
- Kjennes som at teknikken begynner å falle sånn greit på plass. Ser fram til å ta over 60 kg snart

Knebøy - 70kg*5, 80kg*5, 90kg*5, 95kg*5
- Ganske fornøyd med 95kg ass-to-grass, men blir bra å runde 100 snart.

2*10 reps med smale pushups og 2*4 reps med chins
- Veldig fornøyd med fremgangen i chins, og på tirsdagen klarte jeg 5 i to av settene, men er litt tyngre de dagene jeg har roinga først. Når jeg når 10 skal jeg bytte over til pull-ups, da jeg synes det er tyngre.

Var en ganske tung økt, og jeg hadde ikke altfor mye energi, men ganske fornøyd med tallene, selv om jeg fortsatt står relativt stille i benken.

Avslutter dagens skriverier med et inspirerende klipp om MMA-legende Antonio Rodrigo "Minotauro" Nogueira.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar