mandag 7. mars 2011

8-ukersplan påbegynt!

Avslutta forrige uke med to veldig lette treningsøkter på onsdag og lørdag, for å klargjøre meg for hardkjøret i ukene som følger. Det blir en periode på 8 uker, med mye intensiv trening, som jeg skrev mye om i forrige innlegg.

Første økta ble gjennomført nå i dag tidlig, og jeg kan allerede si et par ting om resten av ukene..
  • Jeg kjenner at jeg kommer til å hate mange av øktene,
  • og jeg merker at jeg kommer til å ha veldig godt av dem!
I dag var første Warrior Challenge, som går under navnet The Magic 50:
5 hantel-snatches med hver arm - 17,5 kg
5 hantel-swings med hver arm - 10 kg
10 burpees

Repeter 5 ganger, fortest mulig, og man får totalt 50 reps på hver av øvelsene.

Første gang med både snatches og swings for meg, og altfor lenge siden jeg har kjørt burpees. Jeg greide ikke 10 strake uten litt pause, men det vil nok gå lekende lett om noen uker. Totalt brukte jeg 18 minutter og 8 sekunder.

Avslutta økta med 3 sett med Farmer's Walk, med 30 kg's hantler. Det er de tyngste manualene jeg har tilgang til, og skulle gjerne hatt tyngre. Noen som har noen gode øvelser som kan erstatte Farmer's Walk?

(Jeg har veldig lyst på sånne i videoen her)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar